ثبت و مشاهده رضایت مشتری

سرویس و نگهداری

چکیده

با استفاده از سرویس PM می‌توان از وقوع خرابی ها پیشگیری کرد و همچنین خرابی‌های احتمالی پیش‌رو را در زمان مناسب پیش‌بینی کرد ...

۱۴۰۲ سه شنبه ۱۷ مرداد
785 بازدید

PM چیست؟

مجموعه فعالیت ها و روش های منظم و دوره ای است که به منظور بررسی وضعیت موجود ، به روز رسانی و حفظ تجهیزات در شرایط مطلوب ، انجام می شود. به نحوی که افزایش بهره وری و کاهش فرسایش تجهیزات و در نتیجه کاهش هزینه های سنگین خرید ، ایجاد روشی سیستماتیک و تعمیرات قطعه برای مجموعه به حداقل برسد. هدف اصلی نظام نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه جهت کنترل وضعیت تجهیزات و دستگاه های موجود و بهینه کردن توانایی های آن ها به منظور رسیدن به حداکثر کارایی و کاهش نرخ خرابی و از کارافتادگی آن ها است ، از طرفی دست یابی به اهداف دیگری نیز در کنار رسیدن به هدف اصلی فوق ، مورد نظر می باشد.

 هدف از اجرای PM را می توان به موارد ذیل خلاصه نمود.

1- افزایش دوره عمر مفید دستگاه ها و تجهیزات

2- افزایش قابلیت اطمینان دستگاه ها و تجهیزات

3- افزایش کارایی کل تجهیزات

4- کاهش تعمیرات اتفاقی دستگاه ها و ماشین آلات

5- کاهش هزینه های تعمیرات تکراری و متوالی و در نتیجه استفاده بهتر از قطعات یدکی

6- کنترل توقفات و جلوگیری از خرابی های عظیم به دلیل بروز یک اشکال جزئی

7- افزایش کیفیت راهبری و جلوگیری از اتلاف وقت و جلوگیری از فراموشی برخی از تعمیرات در زمان توقف

آریا سهند رها